4.1.12

Joulu Kanadassa

 Joulukuusi koristeltiin n. viikkoa ennen varsinaista joulua.
 Mun host-isän isä ja mun pikkusisko.
 Pöytä katettuna juhlakuntoon, host-mummon synttäreitten kunniaks. Syötiin beef steaks, home made french fries ja jonku merenelään jalkoja (en muista nimeä nyt tähän hätään millään).
Perhe koolla kuvassa.
 Lapsukaiset ihanaiset yökkäreissä sohvalla jouluaattona. Joulupukin tontut tuo kaks pakettia sinä aikana, kun perhe käy kirkossa. Paketeista löytyy aina yökkäri ja kirja. Meillä on uudet yökkärit päällä. Sain kirjan nimeltään "How the Grinch stole Christmas", joka on aika klassikko täällä Kanadassa. Suomalaiset varmaan tietää ainaki The Grinch-elokuvan, jonka pääosassa on Jim Carey.
 Avaamassa "stockingia" eli joulusukkaa, joka on täynnä pikkukrääsää ym. tarpeellista. ;) Se avataan 25. aamulla. (Jouluhan vietetään 25. päivä)
 TURKEY! Kalkkunaa, nam! Kuuluisa "North American Turkey Dinner".
 Mun pikkusisko, todella huomiota kaipaava, vaikkakin tosi ihana ja hyvin käyttäytyvä. (Välillä olis mukava se oma rauha ilman toista roikkumassa jalasta.. :P)
 Mä katoin joulupöydän kauniisti host-äidin ohjeitten mukaan. Kaikki ruoka oli tosi hyvää. Ainut, mikä oli erilaista (jos ei oteta huomioon tarjottavia), että ruoka ei ollu "buffet"-tyylinen niin kuin Suomessa, vaan kuin ihan tavallinen illallinen. Ihmettelen nyt, että miten me Suomessa pystytään syömään niin paljon, ku tuntu et näillä syöminen oli ohi n. puolessa tunnissa. Eniten kaipasin joulukinkkua! Sen lisäksi kaikenlaisia kaloja ja aah-niin-ihanaa joululeipää! Olin tehnyt porkkanalaatikon, joka syötiin 24. päivä. Se ei ollu ihan niin kuin iskän, mutta ihan syötävää ja nääki tuntu tykkäävän. (Valkopippuria ei löytynyt.. jonka seurauksena mustapippuria tuli vähän liikaa..) Jouluaamuna valmistin myös riisipuuron manteleineen kaikkineen lyhytjyväsestä riisistä ilman ohjetta. Kesti aika kauan, mutta se oli taivaallisen hyvää. Ihmettelin vaan ku ne halus vaan pienet annokset ku ei tajunnu, että se ei oo mikään "snack" vaan kunnon aamiainen.
 Mun pikkuveli ja pikkusisko. <3
 Mun host-vanhemmat! Tää on niin ihana kuva!
Koko host-perhe koolla!

Joulupäivänä avasin sitten kaikki lahjat ja niitähän oli ihan hirveästi! En voinu uskoa sitä, ku luulin et saan vaan ne kaks pakettia äitiltä ja isukilta, mut sit tuliki kauheesti tältä host-perheeltä. Myös tosi randomit ihmiset kävi pudottamassa pakettejaan meidän ovelle ja sitten kun vielä lukee mukaan rotarit ja ystävät ni enhän mä pääse enää Suomeen takas tällä tavaramäärällä!

Kaipasin myös pipareita, joulutorttuja ja muita ihania makeisia, kun mun perhe ei ees valmistanu mitään jälkiruokaa. Päädyin sitten illemmalla napostelemaan Fazerin makeisia, koti-ikäävään, joka ei siis ees ollut paha, mutta kai sitä suklaata pitää joukuna syödä. :)

Hyvää Joulua sinnekin (vähän myöhässä..) <3

Ei kommentteja: